Kristen låt text alternativ om Sveriges synd och omvändelse behov


Shalom! jag delar för ovanlighetens skull något på Svenska som jag tyckte skulle vara intressant för er att titta på, vilka ni nu är.
Önskar er en välsignad kommande vecka och hoppas ni tar emot Jesus som frälsare och Herre i era hjärtan medans ni har tid, ni som inte gjort det än, ni som är kristna som jag hoppas jag ni fortsätter söka Jesus ansikte och vara villiga att tjäna honom på olika sätt.

Det är en uppdatering som man skulle kunna ta med i någon sång om vilka synder Sverige borde omvända sig ifrån( innan texten vi vänder om i Sverige t ex , vi vänder om förlåt! från låten skriven och sjungen av Stefan Jernsand och Sebastian Stakset som berört mig djupt idag..)


Vi har jublat på Pride paraden och hyllat omoralen, vi har hånat och spottat på ditt ord!
Vi har låtit över en miljon barn i livmodern slaktas, och fegt tittat på för att inte förföljas och föraktas
Vi har tvingat föräldrar skiljas från de små barnen, förtidigt och ignorerat deras gråt..
Vi har pratat om miljön och djurens rättigheter, men förkastat våra barns andliga nöd
Vi har ljugit till våra barn om att du Gud ,inte existerar, och berövat dem deras andliga arv
Vi har vägrat stå upp för ditt folk Israel, och predikat ersättnings teologier, och gjort dig oigenkännlig för ditt folk
Vi har gråtit över terrordåd, men vägrat dela med oss av din nåd, på gator och torg för att än mer öka på din sorg.
Vi har röstat fram en regering, som förut stöttade Hitler, och förnekat judiska folket några ursäkter
Vi har släppt fram orenhet och jublat för synder av Sodom, låtit porren föra de unga på fel väg..
Vi har gömt oss i våra kyrkor vackra och fina, och vägrat vittna om hur du frälst våra själar
VI har varit fega, och vägrat inse och erkänna hotet av Islam, och bett emot mörkret med våra barn!
Vi har lärt våra barn om att materialism och världsliga rikedomar är det som de mest behöver..
När deras hjärtan egentligen ropar efter dig.

Vi vänder om, och säger förlåt! Jesus förlåt oss..
Guds frid/ Tanja

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Cursing Israel is spiritually dangerous!

Christmas begins with Christ for a reason

Let us not forget Yeshua/Jesus this easter