Världen eller Jesus? valet är ditt Del 2


                                           VÄRLDEN MED SITT MORALISKA AVFALL OCH JESUS KOMMER 

                                              ALLTID VARA VARANDRAS MOTSATER




Shalom! till alla mina dyrbara blogg följare. Jag hoppas att ni mår bra och att ni har en fin och välsignad vecka bakom er, och att den kommande veckan kommer vara lika fin och välsignad. Jag är glad över att våren äntligen är på väg, har på känn i anden att mycket gott kommer hända i mitt liv på väldigt kort tid, och önskar självklart detsamma för er som läser det här. Vi ska aldrig ge efter för fruktan och passivitet, trots att mycket av det vi hör och läser i sociala medier försöker hålla oss så rädda att vi blir lättare att kontrollera av myndigheterna och vilka krafter bakom, som vill styra oss åt ett visst håll. Jag för min del, är tacksam jag har Jesus i mitt hjärta, det är trots allt han som har mitt liv i sina händer och ingenting i mitt liv kommer hända utan hans tillåtelse.

 Trots att i mångas ögon jag kanske är en nolla, som snyltar och borde skämmas för mitt liv, så har Gud använt den här tiden med mig. Jag har räddat min pappa flera gånger då han blivit sjuk och fallit ihop( han har överlevt hjärnblödningar,  kraftiga blodsockernedfall, hjärtflimmer och covid 19 bara några ur listan), har bett för honom flera gånger och ställt upp som förebedjare och andlig rådgivare till mina släktingar grannar och vänner som kommit på besök. Och varit barnvakt då förskolor varit stängda pga planering samt vid flytt. Och jag betalar för mig! Och alla timmar jag haft som arbetslös till att be för människor som far illa, och fått många bönesvar. Gud har för övrigt påmint mig flera gånger att det här, mitt liv här i Upplands Väsby, är bara tillfälligt. Tills han är klar med mig. För övrigt är bara det här jordelivet tillfälligt, för oss alla. Vart vi spenderar evigheten för den delen, är helt upp till oss. Vi kan bara välja mellan två, Jesus eller Satan. Anden eller köttet, himmelen eller helvetet. Jag hoppas att alla ni som inte valt Jesus än som Herre o frälsare, gör det snart, han saknar er och vill gärna ha er i hans stora familj, där ni hör hemma, där alla människor hör hemma, då vi är skapade till Guds avbild och det är meningen att vi ska vara i relation med vår skapare, han som sänt oss hit.

 Tron på Jesus, har betydelse för hur personer agerar både i det offentliga och privata. Lever man kvar i syndiga naturen och köttet, så är det syndiga naturen och onda andemakter som är dem som influerar människors liv.  Och köttet är alltid själviskt och vill att man ska tänka själviskt.  Varför det inte förvånar mig trots att det gör mig ledsen, att många politiker även i Sverige har själviska motiv. Spara pengar på de som behöver resurser mest, och höja sina egna löner och lägga miljonbelopp på EU medlemskap etc. Men tänker fortsätta be för både överheten och vanliga dödliga, då väldigt många inte är i Guds vilja, och har en längtan efter relation med Gud.

Sverige behöver Jesus, precis som resten av människorna i världen. Människor måste få höra att det finns synd, men att det finns försoning och förlåtelse i Jesus Kristus. De måste få höra att Jesus är den enda vägen sanningen och livet, och att han kommer hålla oss till svars för hur vi levt våra liv, då vi inte längre är här i våra jordiska kroppar. 

Nu går jag vidare, kände Guds maning att ta med 2 punkter till, i den här bloggen, som jag inte hann ta med i den första. Det är riktat till kristna den här gången, men även de som i framtiden kommer bli kristna av er som läser. Det är bra att ni får en tydligare bild av det som det innebär att vara kristen. Vad Jesus vill och inte vill, då han har kallat oss att vandra efter hans vilja, som är det bästa som finns för våra liv. Återigen, alla dessa svagheter vi lever med, kan han hjälpa oss med, jag själv kämpar med saker i mitt liv och Gud håller på och vägleder mig och arbetar med mig, så att jag tillslut kommer ut ur dessa saker segrandes, trots att jag vet att 100% fullkomlighet bara uppnås i evigheten och jag kommer falla då och då, som alla andra, och få komma till korset för förlåtelse och rening. Han ser våra svagheter, och han i sin kärlek är mer än villig att hjälpa oss. Om vi lever i medveten synd dock, kommer den onde alltid ha en fot i våra liv och laglig rätt att sabotera för oss.

Dessa saker tog jag inte upp förra veckan. Saker som Gud är emot och vill att hans barn ska vända sig bort ifrån.

5. RELIGIONSBLANDNING/AVGUDADYRKAN

I den här världen, är det oftast inte konstigt i många människors ögon, att man "fördjupar sig kulturellt" och både deltar i Yoga övningar( Hinduismen) besöker Buddhist tempel samt köper Buddha statyer att ha hemma i bokhyllan, samt tänder rökelser kopplade till Buddhismen i deras altaren som vid resor i Asien, och man besöker muslimska heliga platser och köper mattor med koranverser att ha hemma, bara för att det är fascinerande och fint. Samt ha porslinsföremål från Kina med drakar på, ha Tors hammare etc hängandes runt halsen och vid väggen för att det ser fint ut. Man går till kyrkan och sjunger vackra sånger en dag, för att sedan besöka New Age mässa med mindfullness veckan efter. Man köper diverse föremål från olika länder, även Afrika, som ser läskiga ut och är gjorda av häxdoktorer till att likna diverse gudar. Och man tror det är okej. Även vissa kristna tror det är okej. Men det är inte okej. Inte för Jesus. 

För Jesus har sagt att HAN är den enda vägen, sanningen och livet. Han vill inte att vi ska leka med andra religioner och ha med dem att göra alls, då de är kopplade till fienden som är lögnens fader.  Alla andra religioner, som hinduismen, buddhismen, islam etc är villoläror, och de har andemakter involverade i dem som bara är ute efter att förstöra för människors liv. Har man som kristen blivit involverad i det, eller någon annan religion jag inte har nämnt här, måste man avsäga sig det och göra sig av med alla föremål som är kopplade till avgudarna och villolärorna. Om man ska kunna komma till Guds fulla beskydd. Och inte drabbas av förbannelser kopplade till onda andar som är kopplade till föremålen som är i sin del kopplade till avgudarna.

Människor kan drabbas av förbannelser, även vi kristna, om vi har saker i våra hem som drar till sig onda andar, för fienden har en fot i våra hem genom dessa föremål. Framför Gud säger han; jag och mina demoner har laglig rätt för hon och han har dessa föremål i sitt hem.

Johannesevangeliet 14:6: Jesus sade till honom: Jag är vägen, sanningen och livet.  Ingen kommer till fadern förutom genom mig.

Det finns bra bibelundervisning angående detta på youtube, av Derek Prince, en Gudsman vars undervisning fick mig att växa som ung kristen mycket!

https://www.youtube.com/watch?v=uPmrpSWAWeo

https://www.youtube.com/watch?v=Nj5xbqqIuE8


6. MISSKÖTA VÅRA KROPPAR

Jag har upplevt Gud mana mig att skriva om det här med, själv kämpar jag med fetma och kan ofta falla i diverse frestelser, när det gäller att äta och dricka, och har märkt att jag inte är ensam, inte ens bland kristna. Och där arbetar Gud med mig också, och vägleder mig regelbundet. Om jag aldrig motstod frestelser jag möter varje dag, skulle jag väga betydligt mer idag. Jag är på väg åt rätt håll hursomhelst. Och Gud kan hjälpa dig med om du vill ha hans hjälp.

Gud vill inte att vi ska göra saker medvetet, som skadar våra fysiska kroppar. Oavsett om det är rökning, drog eller alkoholmissbruk, eller att äta ohälsosamt, som överdrivet godis/chips snaskande samt läsk och saft drickande och skräpmat, kombinerat med stillasittande livsstil etc, så är det emot Guds vilja att vi inte behandlar kropparna han gett oss väl. Nu handlar det inte om fredagsmys eller lördagsgodis, utan om man medvetet äter och dricker ohälsosamt som livsstil och det påverkar ens hälsa negativt, högt blodtryck, ont i kroppen pga övervikt etc , då har man anledning att ändra på det.

Är vi sockerberoende eller upplever att vi inte är i kontroll över det vi äter, kan vi vända oss till Jesus så att han befriar oss från det som gör att vi inte kan sluta med att äta och dricka ohälsosamt. Och han kan också befria från nikotin och alkoholmissbruk, men det är andemakter bakom som måste drivas ut, varför ni kristna syskon som känner igen er, bör vara redo att gå fram för förbön och samarbeta med de själavårdare och förebedjare som de går fram till. Skäms inte, de finns där för att hjälpa dig. Man får erkänna vart man är bunden och be om förbön, så finns de där för dig. Jag har fått mycket hjälp via arkens församling i Kungsängen, man kan ringa dit om man vill. Många församlingar erbjuder förbön via telefon. Bara googla.  Eller så kan man ha några andligt vakna kristna hemma hos sig( föräldrar och/eller vänner, kanske syskon, som är kristna) att be med, många församlingar har möten hemma. När det gäller demoniskt bundenskap, så är det viktigt att man både vänder sig till Jesus personligen och är villig att söka förbön och stöd bland andra kristna. 

Men Gud vill att vi tar hand om våra kroppar, så våra jordeliv inte förkortas på grund av vad vi äter och dricker.

1 Korinthierbrevet 6:19-20:  Vet ni inte att er kropp är tempel för den helige anden, som ni har inom er och som ni har fått från Gud? Ni tillhör inte er själva. Gud har köpt er och priset är betalt.  Ära då Gud med er kropp.

1: Korinthierbrevet 10:31: Om ni äter och dricker, vad ni än gör, så gör allt till Guds ära.

Att missköta kroppen, är aldrig något som ärar Gud, han vill att vi ska vara friska och starka och kunna leva så länge han bestämt. Det manade han mig ta upp idag.





7. INVOLVERING I DET OCKULTA

I den här världen, anses det inte konstigt att många besöker spådamer, medium och tarot korts läsning, samt även deltar i kulter som frimurarorden, och möten efter kvällstid där man manar fram olika andar och slår i trummor och tycker det är spännande och fascinerande. Och ringer till olika sierskor etc och pratar om vad man hade för tidigare liv. Eller besöker New Age mässor och tar reda på hur ens aura ser ut. Det uppmuntras till och med i skvallertidningar och sociala medier, även i tunnelbanan. 

Men det är ockult. Och Ockultism är kopplade till Satan och onda andar. Därför vill Jesus inte att hans barn ska vara involverade i detta. Vi ska hålla oss till honom, och fly det ockulta och platser där det praktiseras, förutom när Gud sänder oss dit för att sprida evangeliet och be för de involverade.

Det Jesus förbjuder, vill han beskydda oss från.  All involvering i det ockulta kan öppna dörrar för förbannelser som orsakar sjukdom, skada eller problem med relationer samt sömnproblem. Det kan även göra att man inte blir välsignad ekonomiskt då förbannelsen är i vägen. Och man kan få problem med fruktsamhet och uppleva flera missfall. ( Absolut inte alltid orsaken, men det händer)

Det ockulta är en öppning för en ond andevärld, du inte vill ha i ditt liv, för även som kristen kan det ta år för dig att bli fri ifrån det. Jag vet. Jag gick till ett häxhus som 16 åring och då öppnade jag en pandoras ask. Först nu är jag i slutfasen av befrielsen genom Jesus blod, många möten i diverse kyrkor och profetiska möten ,där jag fått öppna mig för främmande människor så att de kunnat be för mig på rätt sätt, ibland har de självmant sett att det finns något i mig som jag behöver befrias ifrån och de kommit fram till mig och frågat vad jag varit involverad i. Inte enkelt om man är introvert och blyg, men har man målet i sikte så finns det tillslut inget man inte gör för att bli fri. Man blir så desperat.

Gud vill inte heller vi ska utsätta oss för ockulta filmer/serier eller ockult musik. Harry Potter, Häxringen, Djurkyrkogården, Fredan den 13:e, Populära serien " Rädd för mörkret?" som jag växte upp med, det okända etc. Jag har även känt andliga varningar kring Game of Thrones.

Även dessa är öppningar till onda andemakter som kommer se det som en inbjudan, då du tittar på det . Eller läser böcker kopplade till diverse häxor och annat ockult, även drakar och vampyrer.

Och du samt barnen kanske inte märker av att de är där, förrän senare i livet, och då måste man vända sig 100% till Jesus för att bli fri. För mig var det en ingång till lager av fruktan det tagit år för mig att bli fri ifrån. Jag visste inte bättre, därför vill jag varna dig.

Man kan bli fri från det man släppt in, men bara genom Jesus blod och full överlåtelse till honom. Jag har fått städa mycket i mitt hem, alla vampyr böcker och filmer är borta och skräckfilmer.

3 MOSEBOKEN 19:31: Orena er inte genom att rådfråga de dödas andar och spådomsandar. Jag är Herren er Gud.

Det står också i Galaterbrevet 5: 19-21. Det får ni kolla upp själva.


Det här var allt för mig. Önskar er en välsignad söndag och en fortsatt välsignat år.

Guds frid/ Tanja




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Cursing Israel is spiritually dangerous!

Christmas begins with Christ for a reason

Let us not forget Yeshua/Jesus this easter