Världen eller Jesus? valet är ditt! och det avgör din evighet

                                                             


               JESUS VILL INTE ATT VI SKALL ANPASSA OSS EFTER DEN HÄR VÄRLDEN



Shalom! till alla mina blogg läsare, kände Guds maning att ta och börja blogga även på Svenska lite då och då, jag vet att det alltid kommer finnas dem i Sverige som har det lättare att läsa på svenska, och klurigare på engelska, så tänkte ta åtminstone en blogg i månaden, endast på svenska.

Jag hoppas ni som läser det här mår bra, vid dessa tider då fruktan för pandemin har sitt grepp över allt för många människor, fruktan som berövar dem livsglädje och tro på framtiden och de goda stunderna av nuet. Jag kan ge er några tips, ge fruktans ande en spark därbak! förkasta fruktan! och vänd er till Jesus istället, låt honom komma in i era hjärtan som frälsare och herre, genom att vända er bort från den här världen, be om ursäkt för era synder och inbjud honom i era hjärtan som frälsare och herre och börja ett nytt liv med universums och mänsklighetens själars skapare och frälsare i ditt hjärta, som kommer att vara med dig i vått och torrt. I kyla och värme, under skratt och gråt, frid och bråk. Han har en speciell plan för er allihopa, och det är han som har sänt er och era familjer och vänner på den här jorden. Ge honom en chans! och var villiga att förlåta alla som sårat er, och lämna ett liv utanför hans ord, ett liv i synd. Han kan hjälpa er. Bara ta emot honom! inbjud honom verbalt och med öppet hjärta att komma in i era hjärtan. Han står redan och väntar med utsträckta armar!

Är du redan kristen, så vädjar jag till dig att sök trygghet och styrka i vår Herre Jesus Kristus. Jag vet att även många kristna kämpar med fruktan, fruktan för sjukdomar, fruktan för  fattigdom, fruktan för att inte hitta själsfrände, fruktan för att bli dömda för att de är kristna, fruktan för att dö  i förtid, fruktan för att förlora någon de älskar etc. Listan kan bli lång. Jag själv har blivit attackerad av fruktans ande( det är en andemakt tro mig!!) under hela min uppväxt. Och nu efter mycket förbön från olika kristna i olika församlingar, som Jesus använt för att hjälpa mig, och efter att ha gått igenom personliga befrielseprocesser tillsammans med Jesus, så är jag på den segrande sidan. Visst kan det försöka störa mig då och då, men jag har lärt mig att be emot det . Psaltaren, psalm 91, psalm 27 och psalm 23 samt lovsångsmusik har varit stora välsignelser från Jesus.

Oavsett vilka jobbiga saker du går igenom, så är det inte något som kommer från Jesus. Det som kommer från Jesus, det är övernaturlig kärlek, kraft, läkedom, styrka, befrielse och tro som övervinner världen. Alltför ofta kan människor själva göra misstag, eller felaktiga beslut gällandes livsval, det kan vara vad de äter och dricker, val av partner, om de röker eller konsumerar för mycket alkohol, vägra att förlåta någon annan etc, sen när det kommer negativa konsekvenser av det får Gud skulden. Jag är inte oskyldig, jag har gjort mina misstag och lärt mig av dem. Läst astrologi böcker, kollat på skräckfilmer/serier, burit på bitterhet, tyckt synd om mig själv,läst ockulta böcker om vampyrer, och sen blivit arg på Gud för att han tillät mig ha mardrömmar. Först senare insåg jag att det var jag som hade öppnat dörrarna, och det var Jesus i sin kärlek som var villig att hjälpa mig till frihet, men jag har fått städa i mitt hem kan jag lova! göra mig av med böcker och filmer som kostat hundratals kronor, då jag som ung inte upplevde att någon varnade mig om sånt i kyrkan och trodde Gud tyckte det var okej.

Därför kommer jag hålla stenkoll på vad mina kommande barn läser, tittar på och spelar med när de kommer till världen, efter att jag träffat min kommande man igen. De får kalla mig orättvis och komma med det typiska; men alla andra får ju! men det får jag tåla. Och den mannen jag gifter mig med. Inget Harry Potter, inga häxor, inga troll, inga demon kläder och dödskallar vid Halloween, inget sånt. Sen finns det inga perfekta människor, tiden får visa vilka brister jag kommer ha senare, men en sak är säker, så länge jag har något att säga till dem så ska de inte få fria händer att göra vad de vill bara för att "alla andra får". Kommer aldrig ha ockult Halloween fest hemma hos mig. Vi kommer ha ljus och humor fest, där folk klär ut sig till något kul.

Nu då jag är nästan 18 år gammal i Jesus, har jag vuxit mycket i min andliga känslighet. Kan höra Guds röst mycket tydligare och kommunicerar med honom varje dag. För en ateist låter det troligtvis som galenskap, men det struntar jag i. Jesus är det bästa som hänt i mitt liv och kommer aldrig mer skämmas för honom!

Jag kände att Gud manade mig att skriva idag, om att vi inte skall älska den här världen.

Med "den här världen" menas det saker som är utanför Jesus vilja. Allt som gör honom ledsen. Det finns mycket i den här världen som gör honom ledsen. Och som människor behöver vända sig bort från om de vill följa Jesus och som kristna ha frid med honom.

Jag kan komma med några axplock, helt baserad på vad jag läst i bibeln och personligen hört Jesus säga till mig då vi pratat med varandra, över saker han inte vill att vi ska vara involverade i.

Förutom det mest uppenbara, att förkasta honom som frälsare och Herre, och automatiskt stanna kvar i andliga mörkret där den onde kan påverka ditt liv och din tankevärld fritt utan hinder, fast han betalat ett högt pris för din själs frälsning genom att bära dina synder , smärtor, sjukdomar och förbannelser korsfäst på golgata kors, och skapat dig och sänt dig till jorden med ett speciellt uppdrag, så finns det andra saker också. Som världen godkänner men inte Jesus. Som t ex:

1. Sex utanför äktenskap. I den här världen är det inget konstigt att människor lever som sambo/särbo/flickvän/pojkvän eller fastnat i långvariga förlovningar, bara de älskar varandra. Men det står inte i Bibeln och därför är det emot Guds vilja.

I Hebreerbrevet 13:4, står det:  Äktenskapet skall hållas i ära bland alla och den äkta sängen obefläckad. Ty otuktiga och äktenskapsbrytare skall Gud döma.

Det står också tydligt i första Korinthierbrevet 6:18-20: Håll er borta från otukten. All annan synd som en människa begår lämnar kroppen utanför, men den otuktige syndar mot sin egen kropp.  Vet ni inte att er kropp är ett tempel för den helige anden, som ni har inom er och som ni har fått från Gud? Ni tillhör inte er själva. Gud har köpt er och priset är betalt. Ära då Gud med er kropp.

Det betyder inte att Gud inte kan se till att något gott kommer från det som inte är bra, även då vi ibland som människor faller i synd. Vi kan bli förlåtna från all synd och få hjälp från Gud att bli fria från det som binder oss till det, bara vi är villiga. T ex barn som blivit till utanför äktenskap. Min pappa är ett av dem. Hans föräldrar gifte sig först då farmor fick reda på hon var på smällen.. och Gud har använt honom starkt. Men det betyder inte att han tycker det är okej att människor lever ett liv i synd. Han har varit tydlig med mig från tidiga år att han vill att jag väntar med sex till äktenskapet till exempel.  Och människor som gått igenom svåra prövningar, kan i sin tur hjälpa andra som också går igenom dem och de möter på livets väg. 

För min del så kommer jag alltid kunna känna med människor som blivit mobbade, då jag blev mobbad under min hela skoltid från 6 år till 15. Och jag kan känna med dem som förlorat anhöriga, då jag förlorat min bästa vän i cancer 2018. Och människor som kämpar med psykiskt ohälsa. Har tappat räkningen på hur många ggr jag planerat att ta mitt liv och känt mig skamsen över min situation, jämfört mig själv med andra, trott att något var fel på mig för att jag inte hittat själsfrände vid 30 som "alla andra kristna gjort". Känt mig misslyckad.  Men jag har under tiden med Gud börjat inse hur mycket han använt mig, trots alla prövningar. Och att han älskar mig! Och att han är stolt över mig!

Så Gud kan göra något gott av något ont. Men han vill av kärlek till oss att vi skall vandra i lydnad, för våran egen skull. Även när det gäller sex. Han kan hjälpa människor som kämpar med ekonomin bara de ber honom om vägledning, om ekonomin är orsak till varför de inte gift sig. Vad det än är kan han hjälpa med det.

2. Att vägra förlåta någon annan. I den här världen så är det okej att vara bitter då den bittra anses att ha all rätt att fortsätta vara bitter och det sägs ofta: ingen kan förvänta sig att hon/han ska förlåta person x och/eller y för det de gjort, det är oförlåtligt! Men det orsakar mycket djup skada i den bittra människan. Det binder den bittra till skadan i flera år, som osynliga kedjor.

Bitterhet blockerar relationen med Gud. Det har jag märkt själv om jag sökt hans ansikte och hyst agg mot någon innan, han har varit tydlig med att han vill jag ska förlåta x och xx innan jag kan söka hans ansikte i bön och be om ursäkt för att jag varit  bitter. Har också förlorat dyrbara timmar genom åren, av god natts sömn, genom att vara arg på andra som sårat mig och det har också orsakat depressioner och ångest.  Det är en dörröppnare för en ond andevärld. En känd sådan.

Det står också i Matteusevangeliet 6:14-15 :  För om ni förlåter människorna deras överträdelser, skall er himmelska Far också förlåta er. Men om ni inte förlåter människorna, ska inte heller er Far förlåta era överträdelser".

Jag har hört Gud säga att människor har gått evigt förlorade, i de fallen de vägrat förlåta, då deras synder heller inte kunnat bli förlåtna i dessa situationer. Att vara bitter är i sig en synd, som måste bekännas och förlåtas från Gud. Förlåtelsen betyder inte att man godkänner det förövaren gjort, eller att man måste bli hans eller hennes bästis, vissa människor är destruktiva och de får man självfallet hålla sig borta ifrån. Det betyder att man lämnar domen åt Gud. Han kommer ta upp det med förövaren! och förövaren kommer känna syndanöd. Men han vill och kan hjälpa oss med att be för förövarna så att de vänder om medans de kan, och känner syndanöd medans de har chans att vända om till Jesus. I mitt fall, då jag också som människa tycker att vissa är så onda att jag inte kan förstå hur Gud kan vilja frälsa honom/henne, då har Gud hjälpt mig genom att säga: Men jag såg honom/henne födas!

Gud är som en allsmäktig fader, som ser alla människor födas, han ser deras första leenden, deras första steg, vilken barndom de haft, skratten och gråten de gått igenom som format deras liv. Om man är förälder själv, då kan man också tänka sig Gud som en allsmäktig förälder, till en hel mänsklighet. Hans kärlek till människan är större än den kärleken vi som föräldrar känner till våra barn. Precis som föräldrar, vanliga mänskliga föräldrar, inte kan hata och vända ryggen till sina barn fast de gjort mycket dumma saker, inte minst om deras evighet står på spel, på grund av vår kärlek till dem, så kan Gud inte heller förväntas göra det. Helvetet är evigt. Evig ånger. Ingen återvändo, bara minnena av ett slösat liv. Det bör hjälpa alla förstå som läser det här, varför Gud var tvungen att sända sin son till att gå igenom så mycket smärta, för våran frälsnings skull.

3. Att sprida skvaller, förtal och lögner. I den här världen så sprids det mycket skvaller förtal och vinklade sanningar och lögner, inte minst om kristna, konservativa och Israel. Inte minst i sociala medier. Men det gillar inte Gud.

 Det står i Jakobrevet 4:11.

Att förtala andra, och sprida skvaller och lögner om dem, är något som sårar Gud djupt. Jag är inte felfri, och övar fortfarande på att lära mig skillnad mellan vad som är okej att prata om och vad som inte är det även i det privata bland vänner och släkt. Det har hänt att jag uttryckt irritation eller oro över en viss persons ord eller beteende och lovar inte att jag aldrig kommer göra liknande misstag rent ut i farten , men försöker ofta tillägga att han/hon kanske känner si eller så och samtidigt med personen jag talar med få djupare insikter kring situationen. Med en eller två personer jag litar på, inte med 5,10,15 eller 20 andra personer.

Men jag har inte tid, lust eller ork att ringa runt och sprida elakheter om andra till flera människor, då jag vet att det är fel. Och det kan orsaka stor skada i andras liv. Jag tror det var författaren Derek Prince som kom med ett bra sätt att urskilja rätt från fel av det som sägs. Och det var att : föreställ dig att personen du pratar om, står bredvid dig. Kan du stå för det du säger om honom/henne även om han/hon var där? om svaret är nej, då bör man ej säga det, tål att tänkas på. Skvaller och förtal kan även göra att människor som är måltavlor till det drabbas av sjukdomar och förbannelser, och det är väl det sista vi vill hållas till svars för framför Gud då vi lämnat jordelivet? Vi kan bli förlåtna, när vi faller även i det här området, när vi känner vi gjort fel och Gud manar oss att gå till korset med det, men det bör aldrig vara en del av våran livsstil.  Sök Gud istället! och be för människorna som du stör dig på! det bär andlig frukt.

4. Abort plus homosexuella äktenskap.  I den här världen ses abort som en självklar rättighet för kvinnor, vill de inte ha barnet, då är det bara att göra abort, punkt slut. Och vill man gifta sig med en person med samma kön, fritt fram, all kärlek är bra kärlek. Men det står inte i Bibeln.

Gud har skapat livet, och han är den som sänder människor till den här jorden med en speciell uppgift per person. Han har också kallat mig och tusentals andra andligt vakna kristna att vara en röst för ofödda. Detta trots att det varit ett eldprov utan like! är aktiv i MRO och har fått höra både det ena och det andra från unga tjejer som blivit hjärntvättade att tro att abort är en självklar rättighet och aldrig bör ifrågasättas. Men så känner inte Gud. Läs bibeln själv så  får du se att redan förr i tiden så offrades barn till Baal och oskyldigt blod spilldes, något som gjorde att Gud dömde Israel och de blev offer för främmande krigsmakter.

Ett exempel på hur dyrbar en människa är , kan man läsa om Guds profetia om profeten Jeremia. Läs gärna Jeremia 1:5.

Och att Gud skapat äktenskapet mellan man och kvinna, det går att läsa redan i första delarna av bibeln då Gud skapade Adam och Eva.  Första Moseboken 2:18-24.

Även där kan Jesus förlåta från synder och befria från syndens bojor. Som han gjort med Dennis Jernigan och Richard Oostrum. Han kan hela från inre sår kopplade till synden, bara vi är villiga att gå till honom för frälsning, förlåtelse och befrielse.

https://www.youtube.com/watch?v=q-cQGwQTsTU&t=1s

https://webshop.livetsord.se/produkt/inte-langre-gay/

Den här världen kommer alltid att vara emot Guds ord och Bibeln, och tycka Jesus och kristendomen är galenskap.

Även när odjurets märke kommer, chippet som en världsledande antikrist, en humanitär hjälte och diplomat som vinner miljoner människors dyrkan och beundran lanserar i framtiden, då kommer alla som inte tar odjurets märke ses som fiender till freden, miljöförstörare, och konspiratoriska knäppgökar. Inte minst kristna som varnar och säger att om människor tar det i pannan och handen så är de evigt förlorade. Uppenbarelseboken är tydlig med vad som kommer hända innan Jesus ankomst. Läs den och lita på att Gud är med dig.

Det finns kristna som pendlar mellan världen och Gud, tror att de kan ha en fot på var sida, tiga om sin kristna tro bland icke kristna för att inte bli dömda, samtidigt som de sjunger Jesus du är allt i kyrkan, stå bakom abort och samtidigt be må din vilja ske i fader vår bönen, supa sig fulla på fredagen och sedan bli fyllda av guds ande på söndagen, leva i sexuell synd och samtidigt förvänta sig guds välsignelser. Men de befinner sig i andlig fara. I slutändan så är det varje persons individuella val och alla kommer tippa över på den ena sidan eller den andra.

Vem är din herre i praktiken, när det väl gäller? Jesus eller världen. Förnekar du Jesus om du får 60 miljoner kronor för det? eller om någon hotar att döda dig eller någon du älskar om du inte förnekar honom?

Den här världen säger att pengar är lösningen på alla problem, att den rikaste också är den lyckligaste, men i slutändan är det Jesus alla hjärtan behöver. 

Jag har gjort mitt val, och hoppas och ber in i det sista att du som läser det gör samma val. För Jesus har övervunnit döden, och att välja honom kommer vara värt det. En hel evighet i sann glädje i kärleksfull relation med våran själs frälsning! han har sagt att de som valt honom kommer bli rikligt belönade. Både i sitt ord i Matteus 5:11-12 och personligen till mig då vi pratat om det.

Ha en välsignad helg. Guds frid/ Tanja









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Cursing Israel is spiritually dangerous!

Christmas begins with Christ for a reason

Let us not forget Yeshua/Jesus this easter