Barnen behöver Jesus också- Vittnesbörd om min kristna uppväxt

 


              -LÅT BARNEN KOMMA TILL MIG-  ATT VÄXA UPP I ETT KRISTET HEM                 







Shalom! till alla mina dyrbara bloggföljare, jag hoppas ni mår bra och att ni hållit er friska, och att ni får en rikt välsignad sommar. Och jag hoppas att 100 år från och med ikväll, att ni spenderar evigheten tillsammans med mig, Jesus och miljoner om inte miljarder andra, som trots den ondes desperata försök att snärja dem, genom kärleken till Jesus och hans nåd, inte gick förlorade. Kanske ni till och med minns det här blogg inlägget. Jag hoppas och ber att min blogg överlever min jordevandring, och att efter att jag har fått hembud och Jesus tagit hem mig, att han ska fortsätta använda det jag skrivit för att förhärliga hans namn. Jesus är den enda vägen, sanningen och livet, det finns ingen annan väg. Och oavsett hur mycket förföljelser vi som tillhör honom upplever och kommer uppleva, så är det värt det, då han är med oss och förbereder en fantastisk evighet för oss redan i hans eviga rike.

Ikväll ska jag försöka vara kortfattad ( alltid en utmaning) då jag har en väldigt intensiv vecka med mycket intryck och bristfällig sömn. Men kände Guds maning att vittna ikväll, om hur han påverkat min barndom på ett positivt sätt, och Gud ville jag skrev det på svenska.

Jag var andra barnet, i en syskonskara på 4. Min storasyster skulle fylla 4 det året jag föddes, och då jag var nästan 3, kom min lillebror och 5 år senare min lillasyster.

Mina föräldrar, min mormor, min farmor och farfar var alla kristna, detsamma med nästan alla morbröder och alla fastrar hade någon sorts tro på Jesus.

Så jag fick höra talas om Jesus, redan i väldigt ung ålder, mamma sjöng kristna sånger som hon lärde oss samtidigt som hon spelade piano då hon var hemma med oss, vi blev välsignade innan läggdags och fick höra kristna läggdags sånger och bibel berättelser. Jag gillade berättelsen min mamma kommit själv på, som hette lilla lammet. Den gick nästan alltid ut på att ett litet lamm gick vilse, sen kom Jesus som fåraherden och räddade lammet ur de mest jobbiga knipor, minns vagt att lammet en gång fastnat i en snårbuske med taggar och då kom Jesus och lyfte lammet upp på sina axlar och talade kärleksfullt till det.

Min pappa var diabetiker, och kunde få blodsockernedfall och bete sig oberäkneligt och skrämmande, och min skolmiljö var tuff på grund av flera års mobbing. Hade jag inte fått höra talas om Jesus som barn, och fått den där dyrbara barnatron som många inte minst äldre har fått med sig från barndomen, då hade jag inte funnits här idag.

https://www.youtube.com/watch?v=VJKSgJ4rLO0

Ja, hade jag inte hört att det fanns någon större än mig själv, att söka hjälp hos då man var i nöd, då skulle jag ha aldrig gått på bibelskola som tonåring, eller vädjat till Gud att hjälpa mig då jag som 16 åring ville ta mitt liv, och jag hade faktiskt gjort det, tagit mitt liv. För innan jag visste bättre, så bar jag på en hel del bitterhet kopplad till skoltiden. Och jag kände att om Gud inte gav mig orsak till att leva och en framtid att se fram emot, då skulle jag inte vilja vara kvar här.

Och Gud svarade på min bön, och visade mig en profetisk syn där jag fick se änglar föra mig till BB och jag fick se min kommande son. Jag kommer skriva mer om honom senare, då mer har hänt inom den fronten. Jag har fått mycket mothugg och den onde har använt andra människors otro och pessimistiska attityder till att få mig tvivla på den synen, men min tro genom Guds nåd och personliga tilltal, har överlevt det hela. Alla frågor om vart "pappan " är, om det inte är dags snart om jag ska "hinna" samt annat som de förväntat sig att jag har svar på. Till de som tänker på det sättet fortfarande, kan jag säga att jag inte fyllt 50 än, och att jag tillhör en fertil familj.

Ni kan tänka er att barnen och de unga kan känna en viss om inte rätt så stor oro, på grund av allt som sker i vår värld idag. Inte bara miljöpanik om att jorden kanske ska gå under om så och så många år, utan också Corona, kriget i Ryssland och hot om att det ska komma till Sverige, etc.

Och de är inte ensamma i det hela. Vuxna känner samma sak och kan lätt smitta av det de känner till den yngre generationen.

En av många anledningar, varför det är viktigt att söka frälsning, hopp, styrka, vägledning, helande och den inre friden som bara finns hos Jesus. Vi är inte skapade till att leva utan Jesus. Vi är skapade till hans avbild, och genom hans uppoffring på korset för våra synders skull, kan vi komma i gemenskap med vår himmelska fader. Och komma in i det han kallat oss för våra liv. Och tills att vi tar emot honom i våra hjärtan, så finns det ett tomrum där som ropar efter honom. Inga droger, inga partners, inga pengar i världen kan ersätta honom i det tomrummet.

Jesus älskar alla barnen, stora som små. Även om du fick leva tills du var 100 år och du tog emot honom som Herre veckan innan din död, skulle han ta emot dig med öppna armar som hans barn in i hans familj och rike.

Jag tror Sverige och andra länder där ateismen har fått stort fäste, tillsammans med stolthet och fruktan, skulle må bättre som nation om de ödmjukade sig, och vände om från sina synder och återvände till Jesus och den kristna tron som varit till så stor välsignelse för så många genom åren. Inte minst genom nykterhetsrörelsen, frälsningsarmén, Clara kyrka etc.

Vare sig vi eller våra barn, behöver Yoga, mer filmer om häxor och spådomar, springa på pride och se halvnakna män och kvinnor eller drag queens uppträda i skolor, Halloween och annat  relaterat till skräck och död. Vi behöver ljusets herre, och det är Jesus, och tryggheten bara han kan ge.

Att veta att vi inte är ensamma, att det finns en stor Gud där ute, som hör på bön, och svarar på bön, och älskar oss villkorslöst oavsett vilka vi är och kan vägleda oss in i en värld av övernaturlig kärlek, vägledning och styrka, och ett liv där döden inte är slutet, utan början på en fantastisk evighet, det är något vi alla behöver.

Därför kommer jag, då jag blir förälder föra vidare det jag fick höra som litet barn. Det finns en Gud som hör och svarar, tröstar och räddar, och han heter Jesus. Och alla de som väljer att vända honom ryggen och visar det med olika sorters själviska och eller onda handlingar, kommer stå till svars för dem. Men att Jesus älskar dem med och vill frälsa dem varför vi är kallade att be för dem med. Alla behöver Jesus. Och Jesus älskar alla och vill frälsa alla, oavsett vad deras slutgiltiga beslut blir. Vi har fått fri vilja och han tvingar sig inte på någon. Men till skillnad från vad många unga idag får höra från den här världen, så kommer vi stå till svars för vilka val vi gjort, framför en levande kärleksfull men också helig Gud.

Jag citerar nu en liten bibelvers, om Jesus och barnen.

Markusevangeliet 10:13-16:

Man bar fram små barn till Jesus för att han skulle röra vid dem. Men lärjungarna visade bort dem. När Jesus såg det blev han upprörd och sade till dem: " Låt barnen komma till mig och hindra dem inte! Ty Guds rike tillhör sådana. Amen säger jag er: Den som inte tar emot Guds rike som ett barn kommer aldrig dit in. Och han tog upp dem i famnen och lade händerna på dem och välsignade dem".

Med detta önskar jag er alla en rikt välsignad helg och en fantastisk sommar.

Guds frid/Tanja





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Cursing Israel is spiritually dangerous!

Christmas begins with Christ for a reason

Let us not forget Yeshua/Jesus this easter