Jesus känslor bör vara prio 1 för oss kristna

 


                                                     BRYR DU DIG OM JESUS KÄNSLOR OCH TÅRAR?                  


Shalom! till alla mina blogg följare, vilka ni nu än är. Jesus älskar er och jag hoppas att ni 100 år från och med idag spenderar evigheten tillsammans med honom, mig och miljarder andra i hans nya rike på jorden. Ni är dyrbara, och Jesus har burit alla era synder på korset, för att ni ska kunna bli förlåtna och komma in i relation med honom och hans fader,  genom den helige anden. För att ni inte ska gå evigt förlorade. Johannesevangeliet 3:16 Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att dem som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv".

Eftersom jag också har judiska följare på Facebook, Instagram och Twitter, tänkte jag dela en bibel vers från Gamla testamentet, som pratar om Jesus( Hebreiska namnet Yeshua)

Jesaja 9:6:

Ty ett barn blir oss fött, en son blir oss given, på hans axlar vilar herradömet och hans namn är: Under, Rådgivare , Mäktig Gud, Evig fader, Fridsfurste

Psaltaren 2:6: Det är jag som har insatt min Konung på Sion, mitt heliga berg.

Här finns mer att läsa om detta.

https://biblicalmissiology.org/blog/2013/02/11/son-of-god-in-the-old-testament/?gclid=Cj0KCQiAgribBhDkARIsAASA5bs03h7QVS7YhdzCvWglQ-mnod4jNx14jQunFfwxIpMBkK57dKleONkaAovXEALw_wcB


Det finns ingen på denna jord, som någonsin kommer kunna älska er mer än Gud. Och det är framför honom vi alla kommer hållas till svars för hur vi levt våra jordeliv.

Jag kände Guds maning, att skriva kvällens blogg på svenska. Någon behövde tydligen läsa vad jag kommer skriva, och som kan bättre svenska än engelska. Bara Gud vet vem.

Jag är kristen, sedan 19 år bakåt och har under dessa år följt utvecklingen i världen, och i kristna sammanhang.

Jag har hört dussintals om inte närmare hundratals predikningar och vittnesbörd genom åren, och hört talas om flera jag inte själv hunnit lyssna igenom.

Och tyvärr måste jag säga, att åtminstone en hel del kristna i Sverige, är på fel väg. Tyvärr även vissa pastorer, präster och biskopar, som fallit in i olika gropar av villoläror som de lärt ut till flera hundra om inte tusen eller mer människor.

Oavsett om det gäller homosexuella äktenskap ( senaste debatten om Niklas Piensohos predikan) aborter, sex utanför äktenskap, helvetes förnekelse, religions blandning, eller kompromisser med Guds helighet samt ignorerande av alla bibel verser som påminner oss om att Gud också är en domare, en helig Gud, med ett känsligt hjärta och kärlek större än någon annans på jorden, så har de valt den vägen som ger dem minst obehag och förföljelser.

Den som ger dem mest popularitet, jubel, beröm, församlingsmedlemmar, och pengar... MEN... BARA i denna värld!

Det är jättepopulärt att predika enbart om Guds kärlek, och vägra säga saker som möjligtvis petar i människors samveten, av rädslan för att verka "dömande" och "extremistisk".

Men det som är populärt i denna värld, går inte alltid ihop med Guds ord.

För, människor som lever i synd, blir inte evigt frälsta och de får inte sina liv förvandlade av Jesus nåd, om de inte väljer bort synden.

Så länge vi för att inte såra människors känslor, trampar i Jesus känslor, har vi INGET beröm att vänta från Gud när vi väl står framför honom och hålls till svars för våra liv.

Jesus har också känslor! och han gråter, när han ser hur människor som kallar sig kristna, väljer att leva helt utanför hans vilja, som står skrivet i hans ord. Bara för att slippa förföljelser från andra runtomkring dem.

När kristna kommer med antisemitiska påhopp mot judar, och gör att judar inte känner igen sin egen Messias. När kristna står bakom abort rätt, väljer att leva i sexuell synd, leker med det ockulta och villoläror som Yoga och medium, när kristna baktalar sina medsyskon istället för att be för dem, och/eller med sina ord och liv säger i praktiken att alla kommer till himmelen, då Jesus är kärlekens Gud och älskar alla, och omvändelse från synd är inte nödvändigt.

Än värre är det, när män och kvinnor som är kallade att vara kristna i ledar position, lär ut dessa villoläror till andra, även en ofrälst värld som söker efter Jesus.

Det gör att de inte bara riskerar gå förlorade själva, utan riskerar få med sig andra, som trodde på pastorns/biskopens/prästens ord då han sa att de inte alls behövde vända om från någon synd, utan fick gifta sig med vem de ville, leva hur de ville, bara de älskar Jesus och är goda människor, så kommer de till himmelen. För detta är lögn!! jag kan inte tänka mig ett värre öde som en person som en gång kallade mig kristen, än att på slutet inse att jag ändå valt den breda vägen, bli dömd som falsk profet och vara evigt förlorad med många andra som trott jag talat sanning, för att jag var känd, hade en stor församling, och det jag sa lät så fint och kärleksfullt.

Är det verkligen värt det?? vill de okristna komma till en kyrka där man är precis som världen, och Guds förvandlande kraft, som är kopplat till hans helighet, hans ord, och hans övernaturliga kärlek inte finns där. Varför skulle dom? Gå till en kyrka som påminner om vilken social vanlig världslig sammankomst som helst. Kom som du är, förbli som du är, Jesus är kärlekens Gud och skiter i vad du gör i privatlivet, bara kom o ha kul!

 I Uppenbarelseboken 22:15 står det tydligt vad lögnarnas eviga dom är. 

Och i Uppenbarelseboken 21:8. Gissa vilka som är med i listan som de första att gå evigt förlorade? jo de fega. Bra att komma ihåg. 


 Där helvetet inte nämns eller förnekas, och alla får vara precis som de vill utan att behöva vända om från synd, lyda Gud eller bli renade från synder.  Det låter ju mysigt, och ett tag kan de ha hur kul som helst. Men tänk om en tragedi inträffar, och någon som trott det  var okej att leva i synd, t ex råkar ut för en olyckshändelse och dör? eller blir sjuk? eller plågas av onda andar?

De som dör i synd kan gå evigt förlorade, och du som herde som ljugit åt dem, kommer inte undan  ditt ansvar!

Och de som plågas av onda andar, kan inte bli fria om dessa onda andar har laglig mark dvs tillåtelse att störa dem, om de lever i synd. Oavsett om det är sexuell synd, att vägra förlåta eller vägra sluta leka med det ockulta eller med villoläror som Yoga eller något annat. Detsamma för de som har sjukdomar som är kopplade till onda andar. Människor behöver bli fria! Men det finns ingen frihet för de som inte vill vända om från synd.

Hur mysigt än det är att leva i tron, att kristna inte behöver genom förbön bli fria från onda andar, så är det inte så det är i verkligheten. I Afrika tex, och USA är det vanligt att man erbjuder människor förbön och hjälper dem igenom befrielseprocesser, från onda andar som kommit in i deras liv på grund av vad de gjort, kanske som okristna, eller oförsiktiga unga kristna. Men inte lika vanligt i en hel del kristna kyrkor i tex Sverige. Som ung kristen, var det främst arkens församling i Kungsängen, jag kunde vända mig till, när jag  var i stor nöd. Dit kom profeter med Guds ord, och med andliga gåvor som gjorde att de kunde se in i det fördolda. Och de var inte rädda för att använda dem!

Jag har fått förbön och blivit fri från onda andar pga misstag jag gjort som okristen och oförsiktig kristen. Först i senare år, i andligt vakna kyrkor, har jag fått höra vem Jesus är, vad han förväntar sig av oss och att jag behövde bli fri och helad inom olika områden. Och genom att läsa pastor Derek Princes böcker och lyssna på hans undervisningar.

Samt Sid Roths serie its supernatural, har haft en hel del intressanta gäster med budskap från Gud.

Gud kan inte förvandla människors liv, beskydda dem mot det onda till 100% eller välsigna människor som han  vill välsigna dem, om de är rebeller i sina hjärtan. För det skulle gå emot hans ord. Han vill vara nr 1 i våra liv.

I Guds ord står det  tydligt att hans äktenskaps syn, är att det skall vara mellan en man och en kvinna.

I första Moseboken 2:24:

Därför skall en man lämna sin far och sin mor och hålla sig till sin hustru, och de skall bli ett kött.

Och att han inte accepterar sexuell otukt:

Hebreerbrevet 13:4:

Äktenskapet skall hållas i ära bland alla och den äkta sängen hållas obefläckad. Ty otuktiga och äktenskapsbrytare skall Gud döma".

Samt att alla barns änglar ser den himmelska faderns ansikte. Då tror jag även de oföddas.


Matteusevangeliet 18:10:

Se till att ni inte föraktar någon enda av dessa små. Jag säger er, att deras änglar alltid ser min Himmelske faders ansikte".

Och att han inte vill att vi som kallar oss hans barn, ska anpassa oss efter den här världen.

Romarbrevet 12:2: Och anpassa er inte efter den här världen, utan låt er förvandlas genom sinnets förnyelse, så att ni kan pröva vad som är Guds vilja, det som är gott och fullkomligt, och behagar honom

Nu har vi människor på jorden, alla, varje individ, två val.

Antingen väljer vi Yeshua/Jesus som Herre, eller världen som är under Satans inflytande. Väljer vi världen, och in i det sista vägrar att vända om från synd, fast Gud försökt nå ut till oss, på olika sätt, ja då går vi förlorade. Gud ser våra hjärtan, han ser vår barndom, han ser allt. Och är stor i kärlek och tålamod, men vi måste vid något tillfälle greppa tag i hans utsträckta hand.

Det finns bara två Herrar, Jesus eller Satan. Guds rike eller Satans rike. Och de val vi tar här, är de som avgör vad som sker sen.

Följer vi denna värld, kan den vara hur behaglig och rolig som helst, ingen tycker du är dömande, alla hyllar dig och bjuder dig på fester, folk berömmer dig och applåderar åt dig där du kommer fram. Men det gör inte Gud. När du sen dör, är det bara du och Gud framför hans domstol. Vad säger du då? värt att tänka på.

Jesus/Yeshua kan förlåta alla synder, hela alla sår, befria från all mörker, bara vi är villiga att vända oss till honom.

Gud dömer alltid efter omständigheterna dock, och kan använda de kristnas böner till att nå ut till människor som inte förhärdat sina hjärtan eller kanske aldrig fått en rättvis bild av honom. Och Jesus ber för oss också. Så jag tror folk kan få en andra chans efter döden, men vid ett eller annat tillfälle, så måste vi säga ett ja till honom. Annars är det kört.

Men de som fått flera chanser, hört varningar och ignorerat dem, ja för de är det en annan historia. Gud ser allt, han hör allt, och han vet vad folk kommer säga om mig efter att ha läst denna blogg.

Men för mig är det viktigast vad han tycker.  Och jag har upplevt hans godkännande av detta blogg inlägg.

Hur stötande det än må vara, så är det bara sanningen som frälser och befriar!

Och Jesus/Yeshua är vägen, sanningen och livet. Lejonet av juda stam. Uppenbarelseboken 5:5.


Jag önskar er alla en välsignad helg. Jag ber för er! 

Guds frid/ Tanja




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Cursing Israel is spiritually dangerous!

Christmas begins with Christ for a reason

Let us not forget Yeshua/Jesus this easter