Jesus kan ge ljus och värme mitt i kalla kriget

 


                           I EN KALL VÄRLD, BEHÖVS JESUS KÄRLEK, LJUS O VÄRME                          




Shalom! till alla ni som denna kväll, väljer att kika lite på min blogg. Jag hoppas att ni mår bra, och att ni har ett välsignat år framför er, oavsett hur omständigheterna kan förändas i vår tid, då uppfyllelserna av Jesus profetior, har fortsatt att komma. Och jag hoppas att ni som inte än har gjort det, väljer att följa Jesus och ta emot honom i era hjärtan som frälsare och Herre. Ni andra som redan är kristna, jag hoppas ni fortsätter att växa i eran tro och i eran personliga relation med Jesus, och att ni får mod och möjlighet att vara jordens salt och världens ljus, så att de som Gud placerat i era liv, och är i mörkret, känner av Jesus i er och vill komma in i vår himmelska familj med. Jesus ser oss inte bara som tjänare och tjänarinnor, bönekrigare, herdar, apostlar, profeter och profetissor. Utan också som familjemedlemmar. Han vill ha första platsen i våra hjärtan, och att hans vilja ska vara viktigast i våra liv, då han gav hela sitt liv för oss på korset, för att vi inte ska gå förlorade.

Och alla människor behöver honom.  Oavsett vad de har fått för bild av honom under uppväxten, om den kanske präglas av fruktan för sekter, associationer med värsta tänkbara tyranner som Knutby pastorn, Hitler eller Katolska kyrkans korsfarare. Vi föds alla med en längtan efter en personlig relation, med våran och hela universums skapare, som längtar efter att få möjlighet att vara Herre, frälsare, befriare, himmelska fader, vän, själavårdare och vägledare i våra liv.
Och han älskar oss!! judar som icke judar, kvinnor som män, fattiga som rika. Den Jesus jag känner är inte ond, han skulle aldrig förbanna eller på annat sätt skada Israel med judiska folket eller andra folkgrupper oavsett etnicitet. Men han är helig. Han är helig, kommer alltid vara helig och ibland måste han låta saker ske, för att folk som är på fel väg ska inse att ojdå vi är visst på fel väg, vi kanske behöver Gud ändå. För själars frälsning, kan han bara låta ondskan vi människor valt att leva i, pågå till en viss gräns. 

För tyvärr är det så, att det är när allt annat sviker, politiker, pengar, fina namn, myndigheter, forskare etc, det är först då vissa människor ägnar Guds potentiella existens mer tankar. Om han måste låta något jobbigt att ske, för att människor ska ödmjuka sig och vända sig tillbaka till honom och fler själar blir frälsta, då måste han låta det ske. För helvetet är verkligt, och han vet identiteten till alla människor som är där och är på väg dit. Och han vill rädda så många som möjligt så de inte hamnar där. Jag uppmanar på allvar mina kristna syskon, att vara relationsfokuserade och frälsningsfokuserade i era böner., Gör vad ni kan, för att ta hand om personliga relationen med Jesus, och låt han använda er i mörka tider.  Sverige är under Guds dom. Vi vet inte hur länge vi får ha kvar vårat land, oavsett hur mycket skit Expressen skriver om Putin och hans hälsotillstånd. Tror inte vi hamnar i svält tillstånd, så länge vi är samarbetsvilliga i vad som komma skall. Be för soldater och civila, som är indragna och blir indragna i kommande krig och er själva och era anhöriga. Jesus kan förvandla även onda hjärtan så de vänder om!



Just nu befinner sig Sverige, och andra europeiska länder i en svår sits. Jag kan på allvar kalla det för ett kallt krig. Det betyder att landets säkerhet balanserar på en skör tråd, och vi kommer som småningom hamna i krig med Ryssland, det är jag övertygad om. Tidpunkt och tillfälle, vet bara Gud. Och alla ni som läser detta, ska veta att det är BARA av Guds nåd vi har haft fred så länge i Sverige. Det är för att kristna har bett, vänt om från ett liv i olydnad och fastat samt gråtit på sina knän.
Men Guds nådefulla beskydd, har tagits för givet. Och likväl har miljoner barn genom åren fått höra att Jesus är bara en sagofigur, eller att kristendomen betyder intellektuellt självmord samt galenskap. De har fått höra att deras värde beror på hur smarta de är, hur rika de är och vilken ställning de har i samhället. Jag har pratat med dagens ungdomar, och hört dem tala just så. Prolife manifestationer förstår ni, ger ibland brett utrymme för diskussioner om Gud och hans vilja. För de som tror vi är där för att provocera, skuldbelägga och såra med "groteska bilder på foster" har fått fel bild. För dessa situationer har gett utrymme till att förklara varför alla människor har lika mycket värde, och det är för att vi är skapade till Guds avbild. Vi är så dyrbara i hans ögon, födda som ofödda.

Och många med ateistisk uppfostran, har fått höra att en människa är en människa först efter att han eller hon skulle överleva utanför livmodern. Och att abort borde vara en mänsklig rättighet, och att förbud mot abort är kvinnofientligt och skulle leda till mer illegala aborter där tjejer dör.
Många har också fått höra att det är fel med att vänta med sex till äktenskap, att vara oskuld är pinsamt om man nått en specifik ålder( tankarna kring just vilken ålder är varierande). Och att det bara är tuta och köra med vem man vill, så länge man har kul och båda vill det.
Det kombinerat med tron att de är här av en slump, det finns ingen högre makt, och även de ondaste av alla människor som inte straffas för kriminella handlingar här på jorden, kommer bara sluta existera då de dör. Gör vad du vill, när du dör finns du inte. Detta har lett till att många människor mår dåligt.

Men Jesus finns ändå där, med utsträckt hand. Och han kommer göra allt han kan för att nå så många som möjligt. Han är otroligt ledsen, att många kristna har somnat i anden och valt att följa den breda vägen för att få människors hyllning. Han är ledsen över aborter, han är ledsen över att så många fått fel bild av vem han är eller fått höra att han inte ens finns. Han är ledsen över kristna som skrämt judar bort från honom, med antisemitiska ord. Så att hans judiska folk inte känner igen honom. Han är ledsen över människors själviskhet, att folk utnyttjas inom sexhandeln och att barn får gifta sig i Sverige utan att myndigheterna får resurser att att kunna eller mod att vilja att hjälpa dem. 
Han är ledsen över alla män som sticker och låter kvinnorna ta ansvar för barnen och allt som de behöver.  Han är ledsen för att folk inte är tacksamma för alla åren han beskyddat detta land, och ger äran till allt o alla andra än honom. Han är ledsen över människors dödsångest, som är livrädda för att dö, då de fått höra att de slutar att finnas efter döden. Även barns. Han är ledsen över häxjakt och skitsnack epidemin mot allt kristet som rest sig upp i Svenska medier, och synts tydligt i många svenska serier och filmer. Allt hån mot hans namn. 

Han har fått skulden, då resultatet av att människor valt vända honom ryggen, och göra vad djävulen vill, inte varit bra. Trots allt detta, så vill han ändå frälsa Sverige. Han har sänt oss Lewi Pethrus, Astrid Lindgren och Frälsningsarmén. Han har sänt Sverige hundratals kristna i olika församlingar, som hjälper ekonomiskt utsatta människor på olika sätt. Och det viktigaste av allt, han har sänt oss sin son Jesus/Yeshua, som förutan vi inte skulle ha kristna som genom sin relation med Jesus, fått kärlek till sina medmänniskor.
Kan du föreställa dig ett Sverige utan Clara Kyrka som ger gratis mat åt hemlösa? Eller ett land utan Frälsningsarmén, Elise Lindqvist ängeln från Malmskillnadsgatan, Carola, Astrid Lindgren eller jul utan Jussi Björling? Utan Jesus, skulle dessa samhällets stöttepelare och kristna sångare, inte finnas.
Utan Jesus, skulle vi inte finnas, och våra barn inte finnas, då allt vi har har han sänt oss.

Så vid kommande krig, skrota gärna alla tankar som säger att felet är Guds. Vi människor har blivit sända hit, och vi är ansvariga för vilka vägval vi tar, om vi förkastar eller accepterar Jesus, om vi tar emot hans nåd eller förkastar den. Vad vi lär våra barn, vad vi inte lär våra barn.
Alla i Sverige, har tillgång till en Bibel. Vi är mer välsignade än många andra människor som bor i länder där det är livsfarligt att synas med en Bibel. Djävulen finns också, och det finns en anledning att han kallas för orm i bibeln. Han är listig och vill till varje pris, hålla dig borta från Jesus, för kommer du till Jesus, då förlorar han greppet om dig och du blir ett hot mot honom.
Han vill att du ska brinna för evigt, för att han hatar dig och kommer brinna själv för evigt till slut. När det gäller kristna, vill han hålla dem bundna av fruktan, så att de inte vågar säga att de är kristna bland okristna vänner o släktingar o kollegor. Och se till att de faller för villoläror och för med sig andra i samma fall. Vi behöver inte göra som han vill.

Det är alltid enkelt som nation, att i miljontal välja bort Jesus, sen när jobbiga saker händer som resultat, då är det han som är skurken. Ta hans skydd för givet, sen skälla på honom då han tar bort delar av det, som en del av hans dom. Vi är ansvariga, framför Gud, för våra liv. Och vi kommer alla ställas framför hans domstol en dag.

Det finns bara två vägar, Jesus eller Satan. Jesus älskar dig, Satan hatar dig. Jag älskar Jesus, Jesus älskar mig och älskade mig långt innan jag ens kom hit, detsamma med dig. Han älskade dig långt innan han skapade dig. Du fanns i hans hjärta innan jorden skapades.


Jesus vill Frälsa, välsigna, styrka och befria. Genom allt. Och vi behöver honom. Sverige behöver Kristus, och den kärleken, nåden, hoppet och det eviga livet som bara finns i honom.
Det kommer ske mörka saker nu när det är nedräkning inför hans ankomst. Men han kan och vill vara vårat ljus mitt i allt. Ett ljus vi alla behöver. Det är upp till dig och mig hur vi gör. När jag får barn kommer de veta vem Jesus är. För utan Jesus, finns det inget hopp. Om jag inte visste att Jesus tog hand om min farmor, min änglakompis Sandra och andra som är i himmelen, och att jag skulle en dag se dem igen, skulle livet vara så tomt. Om Jesus inte fanns vid min sida, när jag behöver någon att prata med, om han inte fyllde mig varje dag med sin ande då jag tillber o prisar honom, vore livet outhärdligt. Om han inte fanns där o hörde o svarade på bön, skulle jag varit borta redan år 2000. Jag är inte och kommer nog aldrig helt vara en person som ofta skyltar med vad som pågår i mitt inre. Gud är den som ser det jag inte delar. Bottnar i tillitsproblem. Men Gud ser, och han hör. Och han svarar.

Jag är så tacksam, för att han har användning för mig, trots att jag inte en rik och känd hollywood stjärna. Han har gett mig gåvor, som herdens gåva och kallelse, jag aldrig skulle byta ut mot Madonnas hus eller dyra resor till Bahamas.
Han har gett mig kärlek till medmänniskor, inte minst barn, som kommit väl till användning plus en vilja att kriga och be för människors frälsning, samt olika kreativa gåvor. Och kärlek till Israel.
Och han har gett dig, dina gåvor. Även ditt liv!
Och han vill vara både din och min Herre och frälsare, bara han får chansen. Hur vet jag allt detta? jo jag har varit kristen i nästan 20 år, det har varit en process att komma till dessa insikter. Precis som du vet dina nära o käras tankar och känslor, för jag delar dem med Gud, och han dem med mig. Hans tankar och känslor. Och hans vilja. Det är bra förresten, om ni som kan, börjar preppa. Vatten, våtservetter och mat i burkar samt spritkök, Bibel och kontanter är bra att ha nu. Och ett ödmjukt och öppet hjärta för Jesus nåd.

Jag avslutar kvällens blogg med en fin bibelvers.



Johannesevangeliet 8:12:
Sedan sade Jesus till dem och sade: Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus"


Jag önskar er en rikligt välsignad helg. Jesus älskar er!

/Tanja

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Cursing Israel is spiritually dangerous!

Christmas begins with Christ for a reason

Let us not forget Yeshua/Jesus this easter